Sokkoló és némiképp radikális módszert tesztel az egyesült királyságbeli Greenwichben az Aldi. Új rendszerük szerint szupermarketbe érkező vásárlóknak már a belépéskor fizetniük kell, ezt pedig a távozáskor, vásárlás után hagyják jóvá. A Blikk szúrta ki a furcsaságot, és azt írják, habár a magyar vásárlókat egyelőre nem érinti a dolog, amennyiben beválik, vélhetően pár éven belül itthon is megjelennek hasonló megoldások.
Greenwichben jelenleg úgy néz ki a helyzet, hogy a szupermarketóriás 10 fontos (4900 forintos) előfizetési díjat vezetett be a vásárlók számára. Ezt akkor vonja le tőlük, amikor belépnek az üzletbe. Az Aldi tehát kvázi egy belépés előtti letétet szed, amelyet aztán a vásárlásnál természetesen jóváírnak. Viszont azok, akik 10 fontnál kevesebbet költenek, vagy üres kézzel távoznak, napokig várnak a visszatérítésre.
A vásárlók ezen igencsak felháborodtak, különösen azért, mert állítólag nem kapnak figyelmeztetést arról, hogy mennyi lesz a kaució, mielőtt azt levonnák.
Mesterséges intelligencia segít a boltban
Az egyetlen figyelmeztetés arról, hogy pénzt vonnak le a számlájukról, apró betűkkel van kiírva egy gomb alatt.
„Egy kis összeget zárolunk, hogy érvényesítsük a kártyáját”.
A pontos, azaz 10 fontos összeget pedig csak az érintés után írják ki egy képernyőn.
Az Aldi Shop and Go boltja mesterséges intelligenciával (AI) működő kamerák segítségével követi nyomon, hogy a vásárlók mit vesznek le a polcokról. És távozás után ennek fényében von le pénzt a kártyájukról. Ahhoz, hogy a vásárlók beléphessenek az üzletbe, vagy le kell tölteniük az Aldi Shop and Go alkalmazást, amiben regisztrálnak kell egy fizetési kártyát, vagy meg kell érinteniük a kártyájukat a beléptető kapunál.
Fotó: gettyimages