Ha hotelbe fizettél be szállást, biztonságosan tárolhatod az értékeidet a szobaszéfben, így zavartalanul élvezheted a vakációt, anélkül, hogy félned kellene, míg a strandon pancsolsz, valaki elemeli az értékeidet. Előfordul azonban, hogy az utazók épp azt felejtik el kicsekkolásnál, mit helyeztek a széfbe, és gyakran csak a repülőtéren vagy órákkal később veszik észre, hogy az értékek a szobában maradtak.
A British Airways légitársaság légikísérője, Ty Opoku Adjei azt tanácsolta, hogy egyszerűen tegyünk egy cipőt a széfbe – mégpedig feltétlenül azt, amit hazautazáskor szeretnénk majd viselni.
Ez is érdekelhet
Cipő a széfben
„Ha nyaralni utazunk, teljesen természetes, hogy az értékeinket a hotelszéfbe tesszük. A legfontosabb tippem az, hogy zárjuk el egyik cipőnket a széfbe, amit hazautazáskor viselni szeretnénk” – tanácsolta Adjei. Így legkésőbb a szobából való távozáskor mindenképpen észre fogjuk venni, hogy a széfből is ki kellene pakolni.
„Ha ezt megteszed, soha nem fogod elhagyni a hotelszobát anélkül, hogy előtte ellenőriznéd a széfet. Persze, feltéve, hogy nem felejted el, hová tetted a cipődet.”
Két probléma van csak vele

Ez a tipp hasznos lehet a feledékeny személyeknek. A probléma csupán az, hogy nem mindig tuduk előre, melyik cipőt fogjuk választani a távozáskor. Erre azonban van egy egyszerű megoldás: az oda- és visszaút során viseld ugyanazt a kényelmes cipőt.
Ez viszont zavart is okozhat: ha a nyaralás alatt is hordani szeretnénk a cipőt, másik párt kell a széfbe tenni, ami felboríthatja a tervet.
Mit tehetsz, ha a szálláson nem az vár, amit lefoglaltál?
A problémák észlelésekor sok utas nem akar panaszkodni. Még akkor sem, ha esetleg pont a kifogásolt szolgáltatás miatt választotta azt a szállást, fizetett felárat. Külföldön ennek lehet nyelvi akadálya is, de van, hogy szimplán csak a konfliktust szeretnénk elkerülni. Ám nem biztos, hogy mindig csendben kell maradni, mert sokszor jogos a felháborodás.
Dr. Neiger Kata ügyvéd, turizmus és utazásjogi szaktanácsadó szerint egy utazás vagy hotelszoba-foglalás során mindig a megkötött szerződés az irányadó. Abban kell rögzíteni ugyanis a foglalással kapcsolatos lényeges információkat.
„A szerződésnek nemcsak az utazás vagy a szoba jelentős tulajdonságait kell tartalmaznia (pl. tengerre néző, franciaágyas vagy pótágyas), hanem az egyéb megrendelt szolgáltatásokat is. Mint az all inclusive ellátás, babaágy/pótágy, különleges étrend vagy esetleg a fakultatív programok. Éppen ezért panasz esetén első feladatunk, hogy ellenőrizzük a foglaláskor kötött szerződést” – mondta korábban a Meglepetésnek a a szakember, aki további trükköket is elárult arról, mit kell tenned, ha a szálláson nem azt kaptad, amiért fizettél.
Forrás: oe24
Fotó: pexels