Az EMMA Vonal egy országos, anonim, ingyenes segélyvonal, amit nők működtetnek nőkért. Fazakas Pálma az EMMA Vonal szakmai vezetője hangsúlyozza, hogy bárki felhívhatja őket, aki a várandósság, szülés vagy az anyaság időszakában elakadt, kérdése, félelme, vagy egyszerűen csak mondanivalója van.
„Nem diagnosztizálunk, nem ítélkezünk és nem adunk kész recepteket – meghallgatunk. A meghallgatás minősége az, ami átsegít a nehézségeken” – mondja Pálma.
Bizalmas, név nélküli beszélgetések
Hogy kik vannak a vonal másik oldalán? Olyan nők, anyák fogadják a hívásokat, akik speciális felkészítést kaptak segítő beszélgetésből, akik maguk is megtapasztalták a sorstárstámogatás erejét, és ezt nap mint nap gyakorolják is. A beszélgetések bizalmasak, név nélkül zajlanak, a hívó annyit oszt meg magáról, amennyit szeretne.

Emberi figyelem és biztonságos közeg
„Aki minket hív, leginkább arra számíthat, hogy nem marad egyedül. Hogy végre kimondhatja azt, amit máshol nem tud. Hogy meghallgatjuk ítélkezés és tanácsadás nélkül. Szükség esetén információt is adunk – például, ha valaki szaksegítséget keres” – magyarázza Pálma.
Sok nőnek ez az első hely, ahol valóban figyelnek rá – nemcsak mint anyára, várandós, szülő- vagy kisgyermekes nőre, hanem mint emberre. Ez az emberi figyelem és a biztonságos közeg a Vonal legnagyobb ereje. Az EMMA Vonal nem helyettesít pszichológust vagy orvost, de gyakran az első lépés abba az irányba, hogy valaki merjen segítséget kérni – akár szakembertől, akár a saját környezetétől.
Kimerültségen át a betegjogi információig
„Sok hívás a „nem tudom, normális-e, amit érzek” mondattal indul – és azzal ér véget, hogy „jó, hogy elmondhattam” – magyarázza a szakember. – A tapasztalatok megosztása gyógyít, az anyaság nemcsak a gyereknevelésről szól, hanem arról is, hogy ne vesszünk el önmagunkban. Legyen szó szülésélményről, az anyává válás nehézségeiről, várandósság, szülés, szoptatás, gyermekgondozás, nevelés témáról. De bátran telefonáljon az is, aki a párkapcsolatában kihívásokat él át, kimerült a feladatainak az összehangolásában, megosztaná tapasztalatait, élményeit, érzéseit, nem így tervezte ezt az időszakot, vagy betegjogi információt, segítséget keres” – mondja Pálma.
Az ingyenes zöld szám: 06 80 414 565, minden hétköznap hívható 10.00–12.00, valamint 21.00–23.00 óra között.
De írásban is kérhető segítség: az [email protected] címen.
Jótékonysági online aukció
Az egyesület 10. évfordulója alkalmából jótékonysági online aukciót szerveznek a Vonal költségeinek fedezésére. Művészi alkotásokra, iparművészeti tárgyakra, élményekre, szolgáltatásokra és ajándékutalványokra lehet majd licitálni novemberben az egyesület közösségi oldalán.
November 29-én Budapest belvárosában, a Kazimír Bisztróban egy nyitott, ingyenes ünnepi eseménnyel zárják a jubileumi évet.
Ez is érdekelhet
Fotó: Adobe Stock


