Stílus, tudatosság és a látás egészsége – közös értékek mentén az Alensa és Pataki Zita
Az Alensa Európa egyik legnagyobb optikai hálózata, amely több mint 40 webáruházat és 36 üzletet működtet a kontinensen. A márka a modern technológiát, a szakértelmet és a stílust ötvözi, hogy a látásgondozást élménnyé, a szemüvegválasztást pedig a személyiség kifejezésének eszközévé tegye. A divat és a látás-egészség szellemében az optikai lánc 2025. október 14-én budapesti üzletében „leplezte le” márkanagykövetét, Pataki Zitát.
Pataki Zitát választották
Az Alensa Optika, Európa legnagyobb online kontaktlencse-kereskedőjének magyarországi hálózata, Pataki Zitát választotta márkanagykövetének. Az ismert televíziós személyiség közeledve a 40 évéhez vált szemüvegessé, miután egy rutinszerű, októberi látásellenőrzés során kiderült, hogy korrekcióra van szüksége. Azóta Zita nemcsak a szemüveget viseli magabiztosan, hanem annak üzenetét is: az éleslátás és a tudatosság fontosságát a mindennapi életben. Zita időjárás-jelentőként és televíziós műsorvezetőként vált ismertté, az utóbbi években pedig coachként és életmód-nagykövetként segít másoknak az önértékelés és önbizalom megerősítésében, miközben hitelesen képviseli a tudatos, természetes és önazonos életmód értékeit.
„Óriási megtiszteltetés számomra, hogy az Alensa márkanagyköveteként képviselhetem azt a szemléletet, ahol a látás-egészség és a stílus kéz a kézben jár” – mondta Pataki Zita.
„Számomra a szemüveg nem csupán eszköz a látás javítására, hanem a személyiségünk kifejezője is. A szakértelem, a minőség és a figyelem mind fontos szempontok a szemüvegválasztás során – és én, mint régóta szemüveget viselő ember, különösen szívügyemnek érzem ezt a témát” – tette hozzá.
Az Alensa jelenleg 7 európai országban rendelkezik fizikai üzletekkel. A 36 bolt mellett több mint 40 online áruházat is üzemeltet. 2005-ben indult kontaktlencse-webáruházként, mára pedig az egyik legnagyobb optikai szolgáltatóvá nőtte ki magát, több mint 17 000 dioptriás és napszemüveg kínálatával, valamint csúcstechnológiás látásvizsgálati szolgáltatásaival. Magyarországon 2024 őszén indult el, és jelenleg saját üzletei működnek Budapesten, Győrben és Pécsett, míg más városokban franchise partnereken keresztül érhető el.
Exkluzív sajtóesemény a stílus és a látás jegyében
Az új márkanagykövet bejelentését 2025. október 14-én Budapesten, az Alensa Andrássy úti zászlóshajó üzletében (Andrássy út 47.) egy különleges eseményen ünnepelték. Az esemény a Látás Világhónapjához is kapcsolódott, amelynek idei mottója: „Szeresd a szemedet!” – ez a téma az elérhető, megfizethető és mindenki számára hozzáférhető szemészeti ellátás fontosságára hívja fel a figyelmet, ami tökéletes összhangban áll az Alensa küldetésével.
A látásgondozás jog, nem kiváltság
„A látásgondozásnak nem kiváltságnak, hanem alapvető jognak kell lennie” – mondta Tóth Róbert, az Alensa magyar piacáért felelős menedzsere. „Az Alensánál elkötelezettek vagyunk amellett, hogy a komplex szemészeti ellátást és a szükséges szemüvegeket mindenki számára hozzáférhetővé, elérhetővé és megfizethetővé tegyük. Ezért kínálunk ingyenes vizsgálatokat, minimális vagy akár nulla várakozási idővel, a legmodernebb, 0,01-es pontosságú mérőberendezésekkel” – tette hozzá.
A frissen kinevezett márkanagykövet, Pataki Zita, aki a tudatos és egészséges életvitel szenvedélyes híve, így nyilatkozott:
„Számomra természetes, hogy rendszeresen járok szűrővizsgálatokra. Minden hónapnak megvan a maga területe: szeptember a bőrgyógyászaté, november a nőgyógyászaté, december pedig a táplálkozásé. Tudom, hogy október kicsit kilóg a sorból, de mindenki tudja, hogy ez a látás hónapja!” A népszerű tévés hozzátette:
„Évek óta vártam, hogy végre legyen egy olyan optika, ahol olyan hatalmas választék van, mint az Alensánál. Ráadásul a munkatársak mindig kedvesek, türelmesek, és igazán értenek a szakmájukhoz.”
Élmény volt a fotózás


Becses feladatot kapott: Pataki Zita az Alensa Optika új márkanagykövete







Az eseményen részt vett Juhász Viktória, arctorna- és szemjóga-szakértő is, aki hasznos tippeket osztott meg, amelyeket a vendégek – köztük Zita is – rögtön ki is próbáltak. Jelen volt továbbá Schreiter Lilla divatstylist, Kredits Enikő sminkmester, Benedek Lili énekesnő, valamint több ismert VIP-vendég, köztük Szabó Kimmel Tamás és Csonka András is.
A rendezvényhez kapcsolódóan egy egész napos fotózás is zajlott Pataki Zitával. „A fotózás egy élmény volt. Előre szóltak, hogy sokféle szemüveget fogok kipróbálni, és egész nap fog tartani, de el sem tudtam képzelni, milyen lesz. Hosszú nap volt, de nagyon élveztem! Rengeteg gyönyörű keretet próbáltam fel, és közben azon gondolkodtam, milyen jó, hogy végre megtalálhatom, melyik áll a legjobban – az egyetlen baj csak az volt, hogy szinte mindegyik jól állt!” – mesélte nevetve Zita.
A fotózás célja az volt, hogy bemutassa: a látásunk védelme nemcsak fontos, hanem stílusos és inspiráló is lehet.