Korán felfedezték. Nem csoda, hogy főiskolásként már szerepelt a Madách Színház előadásaiban. A Nagykanizsán született fiatalember hihetetlen önbizalommal és tehetséggel vetette bele magát a színészet ezer meg ezer kalandjába. A diploma megszerzése után is a Madáchban játszhatott, majd 1974-től átkerült a Vígszínházba, három esztendő múltán pedig a Mafilm társulatához szerződött. Ő lett Jancsó Miklós rendező állandó színészeinek egyike.
S ezért is megdöbbentő, visszapörgetve Balázsovits Lajos pályáját, hogy viszonylag kevés filmfőszerepet osztottak rá. Rá, aki külsejével is vonzotta volna a nézőket. Aki látta az ifjúkori Balázsovitsot, bármelyik tévé, vagy mozifilmben, aligha vitathatja, hogy az ő megjelenésével szerelmes hősöket játszhatott volna el. Egyiket a másik után. A szépfiú skatulya valamiért elkerülte őt.
Dívába szeretett bele
Természetesen így is emlékezetes karakterek fűződnek a nevéhez. Például Makk Károly Isten és ember előtt című drámájában Zoltán, az orvos szerepe, aki beleszeret egy görög emigráns lányba. Ám a szerelmük, a kapcsolatuk tragédiával végződik. A szerelem az életben is drámai körülmények között talált rá. Húszévesen vette feleségül a nála öt évvel idősebb Almási Évát. Mindez 1966-ban történt, és a gyönyörű párja akkor már foglalkoztatott dívaként szerepelt megannyi alkotásban.
Balázsovitsot valami hihetetlen erő vonzotta a csinos kolleginához – apró szépséghibája volt a történetnek, hogy házas asszonyról beszélhetünk. Ők ketten egy színdarab kapcsán találkoztak először a Madách Kamarában. Együtt játszottak a színpadon, de az igazi nagyjelenet már a színfalak mögött játszódott le, amikor is Balázsovits odaállt Almási elé s azt mondta neki: „Szerelmes vagyok beléd!” Az ünnepelt művésznő akkor Vámos László, a színház akkori főrendezőjének, vagyis Balázsovits Lajos kollégájának, egyben főnökének a felesége volt.