Az új munkahét számos különleges ajánlatot is hoz a boltokban. Sok vásárló reggel óta türelmetlenül vár az üzletben, hogy a kezébe vehesse a leárazott árukat. De mi lenne, ha azt mondanánk, hogy akárcsak a repjegyvásárlás esetében, a hétfő kockázatos nap, és a spórolás helyett valójában sok pénzt veszíthetsz, ha ekkor akarod telerakni a bevásárlókocsidat.
A hétfői bevásárlás ugyanis olyan kockázatokkal jár, amelyekre az átlag fogyasztók nem is gondolnak. Lehet, hogy csak akkor döbbensz rá, amikor már otthon böngészed a blokkodat.
Kellemetlen meglepetés a számlán
Talán már te is fizettél többet egy-egy áruért a pénztárnál, mint amilyen ár a polcon szerepelt. A Cseh Kereskedelmi Felügyeleti Hatóság (CTI) megállapításai szerint a bejelentett és a felszámított árak közötti eltérés az egyik leggyakoribb probléma a kiskereskedelemben. A helyzet különösen bonyolult a hét elején, amikor egyes üzletláncok új promóciókat, akciókat indítanak. A vásárlók a reklámokban vagy a polcokon feltüntetett árakra hagyatkoznak, de a valóság fizetéskor jelentősen eltérhet.
Amikor hazaérsz, és a nyugtán azt látod, hogy valóban teljes áron vetted az akciós vajat, az első gondolatod az lehet, hogy szándékos volt, és az eladó átvert. Azonban valószínűleg csak egy tévedésről volt szó.
Egy hiba, ami sok pénzbe fog kerülni
Kivételes esetekben ugyanis előfordulhat, hogy egy új akció elindult, de a pénztárgépes rendszerek nem frissültek időben a csökkentett árakra. Egy szoftverhiba vagy talán egy alkalmazott hibája, akinek több száz terméket kellett átáraznia, és egyet kihagyott – ezek mind oka lehet annak, hogy a teljes árat kell fizetned a pénztárnál.
Hogyan kerüljük el a túlfizetést?
Ezeket olvastad már?
A szakértők számos megelőző intézkedést javasolnak.
- Először is, mindig ellenőrizd a blokkot, mielőtt elhagyod az üzletet. Ha hibát találsz, jogod van a különbözetet visszakérni.
- Jó ötlet az is, ha bizonyítékként fényképeket készítesz a termék árcéduláiról. Ha az üzlet nem akarja visszaadni a különbözetet, értesítsd a fogyasztóvédelmet.
- Még ha minden rendben levőnek is tűnik, vidd haza a nyugtát, és nézd át kényelmesen. Hasonlítsd össze a felszámított árakat a szórólapon szereplő árakkal.
- Ha teheted, halaszd el a vásárlást keddig, amikorra már minden rendszer frissült, vagy amikorra már felfedezték a helytelenül árazott terméket.
Ne feledd azt sem, hogy néhány akció csak alkalmazás, pontgyűjtő hűségapplikáció keretében érhető el, erre is figyelj. Mielőtt panaszt tennél a termékkel kapcsolatban, vagy értesítenéd a fogyasztóvédelmet, nézd át újra az összes promóciós anyagot. Lehetséges, hogy hiba nálad történt.
A leggyakoribb hibák, amiket a vásárlók elkövetnek

- A kedvezmény egy másik napon érvényes. Egy promóciós héten belül általában több időszak van, amelyekben a különböző ajánlatok érvényesek. Némelyik korlátozott ideig érvényes és csak néhány napig tart, mások a hét közepén kezdődnek.
- A kedvezmény csak a kártya vagy az alkalmazás feltöltése (ha odaadod az ügyfélkártyádat a pénztárnál, vagy a skenner alá tartod a mobilod) után érvényes.
- A mobilalkalmazásoknál új trükköt vezettek be a kereskedők. Hogy rávegyenek egy ügyfélfiók létrehozására, számos olyan kedvezményt kínálnak, amelyek csak az alkalmazással vagy a törzsvásárlói kártyával érvényesek. Sokan azonban figyelmen kívül hagyják ezt a fontos információt a szórólapon, nem használják a kártyát vagy az alkalmazást, és a pénztárnál meglepődnek, hogy magasabb összeget számítanak fel nekik.
- A kedvezmény nagyobb mennyiség esetén érvényes. A mennyiségi kedvezmények is népszerűek. Nem csak az idősebb emberek nem veszik észre gyakran, hogy egy bizonyos mennyiséget meg kell vásárolni, különben nem fognak jobb áron hozzájutni a termékhez.
Fotó: gettyimages