A Lidl Magyarország elkötelezett támogatója a felelős állattartásnak, ezért az immár 10. alkalommal meghirdetett Telitálka kampánnyal idén is igyekezett felhívni ennek fontosságára vásárlói és közösségi média követőinek figyelmét. Ezúttal szórakoztató, a témához köthető információkat és kérdéseket tartalmazó rövid nyereményjátékokkal vonta be a programba közösségi média követőit a Lidl.
Tőzsér Judit, a Lidl Magyarország vállalati kommunikációs vezetője kiemelte: „Ebben az évben már 10. alkalommal indítottuk útjára Telitálka kampányunkat, mely ahogy mindig, most is nagy népszerűségnek örvendett. A Facebook oldalunkon meghirdetett nyereményjátékokra megközelítőleg 15.000 hozzászólás érkezett, aminek köszönhetően több mint 8 tonnányi állateledelt adományozunk a NOÉ Állatotthonnak és a REX Kutyaotthonnak. Büszkék vagyunk arra, hogy 2016 óta a tíz Telitálka kampány keretében, vásárlóinkkal közösen összesen 27,5 millió forint értékű, közel 80 tonnányi állateledellel járultunk hozzá a menhelyi kisállatok ellátásához.”
Az idei kampány során a diszkontlánc egy rövid kérdőívben vásárlóik és közösségi média követőik felelős állattartással kapcsolatos ismereteit és meggyőződését is felmérte. A kérdőív eredményei rámutattak, a válaszadók egyaránt fontosnak tartják (98%-ban vagy afelett), hogy megfelelő életteret és elegendő mozgást biztosítsanak házi kedvencüknek, ahogyan azt is, hogy megkapja a szükséges állatorvosi kezeléseket, oltásokat. A válaszoló gazdik 80%-a azért tart háziállatot, mert örömet okoz számára. A válaszokból az is kiderül, hogy 24%-uk vásárolta hivatalos tenyésztőtől, közel negyedük menhelyről fogadott örökbe, 18%-uk pedig utcáról fogadta be háziállatát.
A kitöltött kérdőívekből kiderült az is, hogy az adományozási akcióban résztvevők döntő többsége 45 év alatti és jellemzően városban (főváros, megyei jogú város/megyeszékhely, vagy egyéb város) élnek. A válaszadók véleménye meglehetősen egyöntetű volt, amikor a kisállatok vásárlása/befogadása előtti mérlegelési szempontokat kellett megjelölniük: legtöbben azt gondolták át, hogy hosszú távon fognak-e tudni gondoskodni az állatról, illetve, hogy az ingatlan adottságai, ahová hazaviszik, lehetővé teszik-e az állattartást. A harmadik szempontként a jövedelmi helyzetüket jelölték meg, míg negyedikként azt, hogy belefér-e az idejükbe, azaz, hogy mennyit időt tudnak a választott társállattal tölteni, sétáltatni, játszani vele.
A válaszadók jelentős többsége (87%) soha nem válna meg kis kedvencétől, és 13%-uk is csak akkor, ha feltétlenül szükséges, mert életkörülményeik annyira megváltoznának.
Lidl Magyarországról
Az 1930-as években, Németországban alapított Lidl hazánk egyik legdinamikusabban fejlődő élelmiszerlánca. A Lidl Magyarországon 2004-ben nyitotta meg első logisztikai központját és 12 üzletét, ma pedig már 197 áruházzal van jelen hazánkban, és közel 8.000 munkavállalót foglalkoztat. A vállalat 2004-es magyarországi piacra lépése óta töretlenül fejlődik: nem csak a diszkont szegmensben ért el vezető szerepet, de forgalmát tekintve az élelmiszer kiskereskedelmi láncok között is a legdinamikusabb növekedést tudhatja magáénak.
A vállalat emellett különös figyelmet fordít a magyar beszállítókra, a magyar gazdaság támogatásának és fejlesztésének jegyében, ennek köszönhetően termékeinek közel 60 százalékát magyar beszállítóktól szerzi be.
A Lidl Magyarország 2023-ban ismét elnyerte a Top Employer Hungary minősítést.
Fotó: pexels.com