Sokan bedőlnek a környezetbarátnak tűnő, de valójában káros összetevőket tartalmazó tisztítószereknek – figyelmeztetnek a szakértők. Az igazi öko tisztítószerek nem tartalmaznak irritatív anyagokat, szintetikus illat- vagy színezőanyagokat, ellenben természetes összetevőkből állnak és minősítésekkel igazolják fenntarthatóságukat. A Green Brands cím szigorú feltételei például garantálják, hogy a termékek alacsony ökológiai lábnyommal készüljenek, hatékonyak legyenek és megfeleljenek a fogyasztók elvárásainak.
Maximális hatékonyság
Sokakban még mindig él az a tévhit, hogy az öko tisztítószerek hatékonysága elmarad hagyományos társaik mögött és túlságosan drágák is. A szakértő szerint eközben napjaink egyik legnagyobb fogyasztói csapdája, hogy a mutatós csomagolás és a hangzatos reklámszlogenek mögött sok esetben ugyanazok a káros anyagok rejtőznek, mint a hagyományos tisztítószerek esetében.
Mindenkinek fontos lenne megismerni a „zöldre mosás” (green washing) fogalmát, amikor bizonyos termékek elsőre környezetbarátnak tűnnek, de valójában nem azok.
„A Green Brands minősítés az egyik objektív bizonyítéka annak, hogy a termékek valóban fenntartható és tiszta alternatívát kínálnak” – tette hozzá Nagy Antal a Brilliance Tisztítószer Gyártó Zrt. alapítója.
Alapvető elvárás, hogy egy öko tisztítószer
- ne tartalmazzon irritatív anyagokat,
- Szintetikus színezékeket,
- illatanyagot.
Ellenben bővelkedjen
- a természetes összetevőkben és
- rendelkezzen olyan minősítéssel, ami garanciát jelent a fogyasztók számára, hogy biztonságos terméket vásárolnak.
„A nemzetközi Green Brands cím szigorú kritériumokat követel meg: a gyártási folyamatok ökológiai lábnyomának minimalizálását, az alapanyagok természetességét és a csomagolás fenntarthatóságát, a minősítés folyamata átfogó értékelést tartalmaz, amely kiterjed a teljes gyártási és logisztikai láncra, a termékek hatékonyságára, és a fogyasztói visszajelzések figyelembevételére is” – hangsúlyozta a szakértő.
„Jelenleg a pályázó cégeknek, vállalatoknak mindössze 30 százaléka képes első nekifutásra megszerezni az elismerést” – fogalmazott.
Magyar márkát is minősítettek
„A Green Brands elismerés egy évtizedes munka eredménye. Nemcsak a tisztítószereink, hanem egész vállalati filozófiánk úgy változott, hogy valóban fenntartható megoldásokat nyújtsunk” – tette hozzá a társalapító. Nagy Antal szerint a nemzetközi tanúsítvány egyértelmű bizonyítéka annak, hogy nemcsak szavakban, hanem tettekben is elkötelezettek a fenntarthatóság mellett.
A vállalat az ipari szegmensben szerzett tapasztalatait hasznosította a háztartási termékek körében is.
„A vendéglátásban a tisztítószereknek azonnal és maradéktalanul kell működniük, hiszen egy éttermi konyhában nincs idő extra sikálásra” – fogalmazott a cégvezető. Szavai szerint ez az alapelv került át a háztartási tisztítószerek fejlesztésének folyamatába is, ahol mindvégig a fókuszban maradt a környezettudatosság.
Fotó: gettyimages