Használt autót választani sosem könnyű. Első pillantásra csábítónak tűnhet az ár, de a valóságban egyes modellek feneketlen pénznyelőkké válhatnak, ha ezeket választod.
A német megbízhatósági rangsorok, a szerelők tapasztalatai és a használt járművet kínáló oldalak adatai azt mutatják, hogy vannak olyan autók, amelyeket jobb elkerülni. Olyan sok lesz velük a gond, hogy valószínűleg nemcsak azt bánod meg, hogy pénzt adtál értük, hanem azt is, hogy egyáltalán jogsit szereztél valaha.
Ha jó kocsit keresel, itt adtunk öt tippet is, ami még másodkézből is jobban megéri, mint egy új kocsi.
Három konkrét példánk van arra, ahol a költséges javítások kockázata kivételesen magas, ha használtan veszed ezeket a modelleket.
Kockázatos használt autók
Amikor a „kockázatos használt autó” szót halljuk, a legtöbb sofőr a sokat futott autókra gondol. A statisztikák és nemzetközi felmérések azt mutatják, hogy a kor és a futásteljesítmény nem biztos, hogy a fő probléma lesz egy használt járgánynál. A lényeg a dizájn és a kivitelezés minősége. Egyes modellek egyszerűen rosszul öregszenek, motorjuk vagy sebességváltójuk alapvető tervezési hibáktól szenved, és évente több százezer forintba kerül a javíttatásuk a tulajdonosuknak.
A használtautó-piac szakértői azt mondják, ezek a modellek gyakran kötnek ki az eladó autók között, hiszen az eredeti tulajdonosuk sem akar rájuk vagyonokat költeni. Nagyon gyakran teszik fel őket meglepően alacsony áron, csak azért, hogy mielőbb szabaduljanak tőlük. És pont ezért kell neked is gyanakodni!
Ez három modell kivételesen magas kockázattal rendelkezik.
Opel Insignia első generáció (2008–2017)

Egy elegáns ferdehátú vagy kombi, amelynek a Passat versenytársának kellett volna lennie. A valóság azonban azt mutatta, hogy a 2.0 CDTI dízelmotorokkal és az 1.6 turbós benzinmotorokkal felszerelt változatok különösen problémásak.
- A dízeleknél repedések vannak a motorfejben, befecskendezési hibák és részecskeszűrő hibák is jelentkezhetnek.
- A benzineseknél problémák vannak a vezérműlánccal és magas az olajfogyasztással.
BMW 5-ös sorozat E60/E61 generáció (2003–2010)
Egy luxus szedán vagy kombi felszereltségével és kényelmével vonzza a tekinteteket, de a szerelők figyelmeztetnek, hogy ez a kategória egyik legkockázatosabb autója.
- A legnagyobb problémát az elektronikus meghibásodások jelentik, kezdve az iDrive rendszerrel, de a komfortegységek és a világítástechnika is szokott gondokat okozni.
- Az 530d dízel változataiban a turbófeltöltők és a befecskendezők gyakran meghibásodnak.
Ehhez adjuk hozzá a bonyolult és drága karbantartást, és máris egy olyan autót kapunk, amely luxus utazást kínál, de lenullázhatja a pénztárcádat.
Fiat Punto és Grande Punto (2005–2018)
Első pillantásra egy kicsi és gazdaságos városi autó mindkettő. A valóság aazonban az, hogy a szakértők ezeket a kocsikat a kisautó-kategória legkevésbé megbízható modelljei közé sorolják.
- A leggyakoribb problémákat a rossz minőségű futómű-alkatrészek, a gyakori korrózió és az elektromos hibák okozzák.
- De a szervokormány vagy a központi zár hibái sem ismeretlenek a szerelők előtt.
Ezek a látszólag apró hibák összeadódnak, és végül az autó gyakran több időt tölt a szervizben, mint az úton.
Összefoglalva
A három említett modell, az első generációs Opel Insignia, a BMW 5-ös széria E60/E61 és a Fiat Punto a statisztikák és a szervizek tapasztalatai szerint olyan autók, amelyeket érdemes elkerülni. Nem apró hibákról van szó, hanem rendszerszintű problémákról, amelyek miatt kockázatos lenne megvenned ezeket a kocsikat.
Fotó: archív