Divat

30 éves dm – a jövőre, a vásárlókra és a munkatársakra költi pénzét a cég

A cég szakemberei különleges active beauty ajánlatokat találtak ki, egyedi szolgáltatásokat nyújtanak a vásárlóknak és új márkákat is megtalálni a polcokon.

Az elmúlt évben több területen is fontos lépések történetek a dm gazdasági közösségében: nagy hangsúlyt fektettek a tagországok az energiahatékonysági intézkedésekre, illetve az ökológiai lábnyomuk csökkentésére, miközben nemzetközi szinten egy női egészséget támogató kampányt is megvalósítottak. A dm Magyarország idén ünnepli fennállásának 30. jubileumát, így ez a kerek dátum is meghatározta a vásárlóknak szóló aktivitásokat. A sikeresen működő törzsvásárlói programnak, a jó ár-érték arányú dm márkás termékeknek és a folyamatos szolgáltatás-fejlesztésnek köszönhetően a dm 208 milliárd forintos forgalmával sikeres gazdasági évet zárt.

Hazáig érnek az üzletek polcai

A dm a webshopja bővült, így már nem csak a dmApp-on, hanem a dm LIVE-shopping weboldalon keresztül is elintézhetjük a bevásárlást. A weboldal nem egy különálló értékesítési csatornaként szerepel, sokkal inkább az üzletek polcainak meghosszabbításaként funkcionál, és így értékes új információkkal segíti az üzletek vásárlóit is.

A cégnél egyre nagyobb hangsúlyt fektetnek a személyre szabott kínálatra, amelynek hátterében számos technikai fejlesztés áll: többek között a keresési előzmények figyelése, a keresési kifejezések optimalizálása, a személyre szabott termékmegjelenítés, valamint a termékajánlások is vásárlóik kényelmét szolgálják. A szállítási módok tekintetében idén nyártól már két szállító partner közül is választhatnak a vásárlók, a Sprinter mellett a DPD szolgáltatásai is elérhetővé váltak. Emellett egyre népszerűbb a mára már jól ismert bolti Expressz átvételi lehetőség (a csomag 1,5 óra alatt átvehető). A havi 6 millió feletti oldalletöltésből jól látszik, hogy a vásárlók intenzíven használják a felületeket.

Különleges active beauty ajánlatok a dm születésnapja alkalmából: 30 év, 30x-os pontok

Az online és az offline térben is kiemelt figyelmet kap továbbra is a drogéria active beauty törzsvásárlói programja, amelynek jelenleg 1,9 millió (+10%) tagja van. A dm a 30. jubileum alkalmából 30x-os active beauty ajánlatokkal kedveskedett a vásárlóknak havi rendszerességgel egész évben. A dm App-ot több, mint 1 millió felhasználó töltötte le. Az active beauty és az online shop fiókok összekapcsolásával hatékonyan tudják kihasználni a dm kedvezményekre jogosító ajánlatait.

Szépség: egyedi szolgáltatások és új színt hozó márkák

A drogéria szakkompetenciája segíti a legmagasabb vásárlói igények kielégítését, a legújabb hatóanyagok az elsők között jelennek meg a dm polcain, továbbá saját márkás egyedi fejlesztésekkel formálják a trendeket. A dm tavasszal exkluzív dmLIVE adásokkal és világmárkákkal várta az influencereket és szépségszerkesztőket Beauty Workshop eseményén a Millenium Házában. Az őszi kampányában is a színeké volt a főszerep, és egyedi kezdeményezéssel is készültek: a drogéria Szépségbuszával 20 helyszínen, népszerű fesztiválokon és dm-es rendezvényeken is találkozhatott a közönség.

Az állomásokon hulladékgyűjtő dobozok kihelyezésével segítette a dm megfelelően kezelni a lejárt vagy nem használt kozmetikai termékeket. Ezek hasznosítását egy hazai startup partnerük, a Beautycle végzi. Újabb elemmel bővült a boltnyitások élménypalettája is, a Beauty Time eseményeken sminkeléssel, hajformázással és tanácsadással találkozhatnak a vásárlók.

A szépségápolási kínálat kialakításánál továbbra is a vásárlói igények lehető legszélesebb lefedése a cél. Az arcápolási kínálatban az új márkák érkezésén túl az elérhető termékek száma is. Az új termékek között koreai, japán különlegességeket ugyancsak találunk, de egyéb újdonságokkal is bővült a kínálat: a Bondi Sands, a Q+A, a BioBalance és a Maskaolin termékek új színt hoznak a szépségápolásba. A hazai vállalkozásokat továbbra is szívesen ajánlja a vásárlók figyelmébe a dm: a Pem Delian egy új tudatos, magyar kozmetikai márka a polcokon, a Kertem márka alapítója Borbás Marcsi.

A dekorkozmetikumok terén is különlegességekkel készült a dm: a Milani csúcskategóriás, de elérhető luxust kínál, a Kell a púder magyar márka fenntarthatóság iránti elköteleződését mutatja, hogy több termék csomagolása újratölthető. A trendek, fogyasztói elvárások mellett a fenntarthatóság továbbra is nagyban alakítja a kínálatot. A dm márkák között új dmBio gluténmentes élelmiszerek és liofilizált gyümölcsök jelentek meg, illetve új lenmag-, csicseriborsó-, pizzaliszt kínálat segíti a háziasszonyokat.

Emberség és odafigyelés: középpontban a női egészség

Mivel túlnyomórészt női vásárlókörrel rendelkezik a drogéria, munkatársainak pedig 94 százaléka nő, nem véletlen, hogy egy több hónapon át tartó kampányt szenteltek a női egészség témakörének. A dm országokon átívelő kezdeményezés a testi aspektusok mellett a szellemi erőfeszítéseket és a lelki szükségleteket is érintette, munkatársaknak szóló rendezvényekkel, nagyközönségnek szánt eseményekkel és tartalmakkal is készültek.

A hazai dm májusban elindított egy egészségkamion roadshow-t is, amellyel üzleteiknél és fesztiválokon lehetett találkozni. Ősszel az egészséges életmód jegyében a dm ismét megszervezte a Balaton RUN futóversenyt, az élményprogramokkal teli eseményen közel 1400-an álltak rajthoz. A dm mindig is figyelt arra, hogy társadalmi ügyekben is aktívan részt vegyen, ezért a 30. jubileum alkalmából 30 millió forintos keretösszegű pályázatot írtak ki szeptemberben civil szervezetek számára szintén a női egészség támogatásának témakörében, fókuszálva a testi, lelki egészségre, valamint a közösségek erejére. A jótékonysági kezdeményezés mellett állandó támogatási programjaiknak köszönhetően 260 családnak biztosítottak pelenkatámogatást 25 millió forint értékben, óvodások napvédelmét segítette a Nap gyermekei program, a Black Friday átszínezésével pedig az aznapi forgalom 5%-ával az Ökológiai Mezőgazdasági Kutatóintézet és a Zöld kör projektjét támogatták, hogy segítsék a bio mezőgazdaság módszereinek elterjedését a kiskertet művelők körében, ezzel is hozzájárulva a biodiverzitás megőrzéséhez.

150 milliós nemzetközi befektetés az üzletekben és technológiai újításokra

Az elmúlt gazdasági évben nemcsak a kedvező árakba fektettek be a dm országok, több mint 150 millió eurót költöttek a 12 európai országban jövőbe mutató fejlesztésekre is. 118 millió eurót az üzlethálózat modernizálására, 29 millió eurót pedig a logisztikai és számítástechnikai infrastruktúrára.

Az új üzletképek kialakításánál nyilvánvaló cél volt a CO2-kibocsátások csökkentése is, az átalakításoknál fontos szerep jutott az újrahasznosítható elemek használatának. A boltok számát nem növelték, ellenben hat üzletet költöztettek vonzóbb helyszínre, hatot bővítettek, ezen kívül további tizenegy egység megújult. Idén nyáron érkezett a második mérföldkőhöz az üzletek átalakítása, amely a szépség területen hozott újdonságokat: a dekorszekrényre új íves dekor került, központi elemként megjelent a szépség sziget, amelynek tartozéka egy látványos, a mennyezetről lelógó világítós elem. A teljes üzlethálózatban előretoló rendszereket, az arcápoláson pedig újabb hotspotot vezettek be. Összesen 48 üzlet rendelkezik már az új üzletképpel.

Takarékos bánásmód az erőforrásokkal

Az erőforrásokkal való takarékos bánásmód régóta fontos feltétele a jó ár-érték arány biztosításának. Ez a szemlélet még inkább elengedhetetlenné vált a jelenlegi időkben, amikor mind ökológiai mind szociális vonatkozásban hiány mutatkozik az erőforrásokból. A nyersanyagok, az energia, a talajok összefüggésében, a kínálat összeállításánál, de a belső folyamatok és az emberi erőforrások tervezésénél is kiemelt szempont a takarékosság.

A társországokban egy igazán ambiciózus program célozza a fosszilis energiahordozókról való leválást az üzlethálózatot érintően is. A magyar üzlethálózatban 18 helyszínen valósult meg az elmúlt gazdasági évben a gázról és távhőről való leválás, a következő évben további 30 üzlet leválasztását tervezik. A cég napelemstratégiájának részeként a törökbálinti székhelynél elkezdődtek az előkészítő tárgyalások, az üzlethálózatban is elindult a napelemek telepítése 20 boltot érintően. A dm már az energiaválságot megelőzően elkezdte a napelemek nyújtotta előnyök kiaknázását, az érdi telephelyen jelenleg is működő napelemek a fogyasztás 20%-át fedezik. Az üzletek 70 %-a pedig már LED technológiát használ. A novembertől márciusig terjedő időszak áramfogyasztását az előző év azonos időszakához képest 12 %-kal sikerült csökkenteniük.

Másképp élik meg a munkát!

A sok munkavállalót foglalkoztató márkák számára elengedhetetlen a folyamatos fejlődés, hogy a kínált juttatások és folyamatok összhangban álljanak a munkavállalók igényeivel. A drogéria továbbra is stabil, kiszámítható feltételek biztosít a munkatársaknak, az év eleji béremelésen kívül júliusban extra 8%-os béremelést hajtottak végre, a 30. jubileum alkalmából 170 ezer forintos egyszeri jutalmat biztosítottak a dolgozóknak céges utalvány formájában. A női egészség fókuszhoz illeszkedően minden munkatárs számára – pozíciótól függetlenül – éves egészségbiztosítást kötött a dm.

A kollégáknak továbbra is folyamatos képzési lehetőséget biztosít a dm, az online és személyes alkalmakon túl a folyamatosan bővülő e-learning plattformon tudnak saját érdeklődési körüknek megfelelően, saját ütemben képzéseket elvégezni, immár 29 digitális oktatóanyag közül választhatnak. A képzéseken összesen 1443 fő vett részt. Mint Felnőttképző Intézmény idén második alkalommal szervezett a dm drogerista szakmai képzést. Külsős, független vizsgaközpontban 20 munkatárs szerezte meg a szakképesítést. Az üzletek javarésze képzőhelyként is funkcionál, több, mint 10 éve fogadnak szakmai gyakorlatos tanulóka. Emellett részt vesznek az Ágazati Készségtanácsok munkájában, ezzel is hozzájárulva a szakképzési rendszer fejlesztéséhez. A dm az elmúlt évben elnyerte a Megbízható Munkaadó 2023-2024 díjat, illetve a kiemelkedően Családbarát Hely Tanúsító védjegyet.

Kiemelkedő fejlődés a dm csoportban

Sikeres 2022/23-as gazdasági évre tekint vissza a dm gazdasági közössége, Ausztria és társországai (Magyarország, Csehország, Szlovákia, Szlovénia, Horvátország, Szerbia, Bosznia-Hercegovina, Románia, Bulgária, Észak-Macedónia, Olaszország) 1910 üzletben (+3,47 %), 4505 Millió Euró (+23,1) forgalmat értek el. Az elmúlt gazdasági évben 2971 új kolléga csatlakozott a dm közösségéhez, szeptember 30-án összesen 28 132 munkatárs dolgozott a drogériánál a 12 országban.

A Mindig megéri tartós ár stratégiának köszönhetően az árak a dm-ben négy hónapig nem emelkednek, ez biztonságot és kiszámíthatóságot ad a változó gazdasági körülmények között is.

Fotó: dm

Balázs Klári címlapfotózás

Gidamentés

Szofi a gólya

Csomagolásmentes üzlet

Iain Lindsay Britt nagykövet üzenete