Riport

„Töröltem az internetet” – 7+1 vicces történet az IT ügyfélszolgálatokról

Szinte minden informatikai szakembernek vannak vicces (és kevésbé vicces) történetei arról, hogy a kollégák milyen hibákat jelentenek be. Hallottunk már olyat, hogy valaki összetévesztette a lemezmeghajtót egy pohártartóval, sőt az is előfordult, hogy valakinek sikerült „törölnie” az internetet.

Szinte minden informatikai szakembernek vannak vicces (és kevésbé vicces) történetei arról, hogy a kollégák milyen hibákat jelentenek be. Hallottunk már olyat, hogy valaki összetévesztette a lemezmeghajtót egy pohártartóval, sőt az is előfordult, hogy valakinek sikerült „törölnie” az internetet. A TOPdesk most összegyűjtött 7+1 ügyfélszolgálatos történetet a legfurcsábbak közül, amik alapján kiderül: bizony mindig van min nevetni az ügyfélszolgálaton.

  1. A hibás nyomtató

A bejelentés egy elromlott nyomtatóról érkezett. A felszínen ez egy átlagos kérésnek tűnik, amelyet az ügyfélszolgálati munka során kaphatunk. Amikor viszont kiderül, hogy a bejelentő kicsomagolás nélkül tette bele a papírtömböt a nyomtató papírtálcájába, nehéz megtartani a pókerarcot.

  1. Hamis biztonságérzet

Mindenki tudja, hogy a megfelelő jelszó létfontosságú a vállalati adatok biztonságának megőrzése érdekében. Ám a gyakorlatban nem minden felhasználó veszi ezt olyan komolyan, mint kellene… Amikor egy probléma megoldása során rájövünk, hogy a bejelentő jelszava megegyezik a felhasználónevével, akkor felmerül a kérdés, miért is töltöttünk annyi időt azzal, hogy edukáljuk a kollégákat az IT biztonság témakörében. És a hab a tortán, amikor kiderül, hogy az adott eszköz egy informatikai vezetőé.

  1. Jobbagyféltekésolvasásigyakorlat

A hibajegy tárgya: „Elromlottaszóközbillentyűm.”

A hiba leírása: „Kaphatokegyújbillentyűzetethogytudjakdolgozni?

Ezt csak így itt hagyjuk, mindenféle magyarázat és megjegyzés nélkül.

  1. Hol van a „bármelyik” gomb?

Az örök klasszikus. Minden évben van legalább egy felhasználó, aki pánikszerűen telefonál, amikor arra kéri a rendszer, hogy „Nyomja meg bármelyik billentyűt” – ő pedig nem találja a billentyűzetén a titokzatos „bármelyik” billentyűt. A legenda szerint a mai napig keresi.

  1. A felügyelet nélkül hagyott laptop

Ki ne élvezne néha egy jó kis irodai csínyt? Néha azonban kicsúszik az irányítás a kezünkből… A TOPdesknél előfordult már például olyan eset, amikor a felhasználó arra panaszkodott, hogy „meghackelték”: ugyanis valahányszor elindította a számítógépet, a Trónok harca főcímdala szólalt meg. Mint kiderült, valójában annyi történt, hogy egyszer őrizetlenül hagyta a laptopját, így egy kollégájának alkalma nyílt arra, hogy módosítsa a hangbeállításokat. Tanulság: mindig zárjuk le a laptopunkat, mielőtt felállunk kávézni!

  1. Az IT szeme mindent lát

Nincs viccesebb, mint végignézni, ahogy egy bejelentő – akinek nyilvánvalóan „fogalma sincs”, miért van tele a hálózati meghajtója – megpróbálja gyorsan törölni az összes filmes bootlegjét és zenei fájlját. A nap hasznos tippje: ha megosztjuk a képernyőnket az IT-vel, láthatják, mit csinálunk.

  1. Megőrjít az USB

Egy másik esetben egy felhasználó arra panaszkodott, hogy nem működött a pendrive-ja, amikor a laptopjához csatlakoztatta. (Manapság még tényleg használnak az emberek USB-t?) Nos, mint kiderült, az eszközt az ethernet portba csatlakoztatta. Hoppá.

+1 Internetes problémák

Nem számít, hány e-mailt és Teams-emlékeztetőt küldünk ki, vagy hányszor jelezzük intranet-bejegyzésben a tervezett internetkarbantartás időpontját – mégis mindig van legalább egy ember, akihez nem jut el az információ. Ennek megfelelően minden alkalommal van legalább egy bejelentő, akinek rejtélyes internetproblémái vannak – és végül ugye mindig kiderül, hogy tervezett hálózati karbantartások vannak a háttérben, amelyekről a cégnél mindenki más már értesült.