Konyha

Sorban állás helyett: így működik az egyik legnagyobb magyar házhoz szállító cég

A vásárlók igényeit szem előtt tartva új szolgáltatással állt elő Magyarország első számú online termelői piaca.

Több kutatás is bizonyította, hogy a koronavírus-járvány miatt sokszorosára nőtt azoknak a száma, akik már nem személyesen, hanem online intézik a bevásárlást legyen szó tartós fogyasztási cikkről vagy élelmiszerről. Ezt egyrészt a pandémia hozta korlátozások is indokolták, de a szakemberek azt figyelték meg, hogy a korlátozások feloldásával is sokan inkább azt az utat választották, hogy a személyes kontaktus és sorban állás helyett házhoz rendelik az élelmiszert.

A hazai piac egyik szereplője, a Közért+ is reagált a vásárlói igényekre: idén tavasszal a törökbálinti Atlanta Center területén nyitottak a legmodernebb digitális és technológiai elvárásoknak megfelelő új logisztikai központot, majd a cég az elmúlt hónapokban nagyságrendeket emelt a szolgáltatás színvonalán azzal, hogy a rendeléseket már másnapra kiszállították, ősztől pedig már aznap házhoz is viszik a csomagokat.

Dr. Rákóczi János, a cég kereskedelmi vezérigazgató-helyettese elmondta próbálják még magasabb szintre emelni az online nagybevásárlás élményét.

„Az online vásárlás mértéke a következő tíz évben a tízszeresére nőhet, de mindeközben ez a piac is rendkívül gyorsan változik. Ma már nem feltétlenül a kényelmi faktor az elsődleges felhasználói szempont, hanem trendszerűen minél hamarabb meg is akarják kapni a rendeléseiket a fogyasztók. Erre reagálva tettük lehetővé az aznapi kiszállítást a fővárosban és annak agglomerációjában” – mondta.

Mint fogalmazott, jelenleg Budapest teljes területére, valamint Pest megye 61 településére vállalják akár három órán belül a kiszállítást a főállású futárok segítségével 12 és 20 óra között. A felhasználóknak több idősávot is elérhetővé tettek. Így, ha valaki reggel 9 óráig leadja a rendelését, úgy akár már délben meg is kaphatja a kért termékeket. Terveik szerint a későbbiekben az aznapi kiszállítást a teljes működési területükre kiterjesztik majd. A vásárlóknak továbbra sem kell időt tölteniük a sorban állással, nem kell energiát fordítani a cipekedésre, a kényelemhez pedig megfizethető áron juthatnak hozzá, szinte rekordidő alatt.

A cég nagy hangsúlyt fektet arra is, hogy legalább 90 százalékban* magyar élelmiszereket kínáljanak a vásárlóknak. Egy 2018-as kutatás szerint ugyanis az Európai Unióban 500 kilométer volt az átlag élelmiszerút, azaz minden élelmiszer ekkora utat tett meg a gazdaságoktól a családok asztaláig. Ez a szám Magyarországon még magasabb, pedig az élelmiszerek tápanyaga annál nagyobb, minél kevesebb idő telik el a termeléstől azok elfogyasztásáig. A cég modellje éppen azért saját, mert hazai termékekre építenek, és ez nem teszi irreálisan drágává az ellátási folyamatot, így folyamatosan kedvező árakat tudnak biztosítani.

*A vizsgálat a Nébih Magyar termékek aránya az élelmiszer-kiskereskedelmi láncok kínálatában c. 2020-as kutatásának módszertana alapján készült.

Balázs Klári címlapfotózás

Gidamentés

Szofi a gólya

Csomagolásmentes üzlet

Iain Lindsay Britt nagykövet üzenete