Egészség

Megelőzés és gyógyulás: ősi indiai torna hat az allergia ellen, megtisztítja a testet

Allergiára nem muszáj éveken át erős gyógyszereket szedni. A rendszeresen végzett gyakorlatok elűzik a panaszokat!

A legjobb orvosság a megtisztulás

„Az allergia a szervezet túlzott reakciója a háziporra, ételre, italra és más anyagokra. Alvás közben a betegség sokszor tünetmentes, és felébredve rögtön visszatér. Akármi okozza, a folyamat visszafordítható” – állítja dr. Indu Arora jógamester, aki csak a Meglepetés olvasóinak mutatja be a gyógyító mozdulatokat.

„Fontos, hogy megtisztítsuk a testünket, a bennragadt tartósítószerek, adalékanyagok miatt gyengül az immunitás. Érdemes elgondolkodnunk, milyen érzelmek gyűltek fel bennünk, amelyekkel nem volt időnk, erőnk foglalkozni. A lélek megtisztítása éppen olyan fontos, mint a fizikai testé” – magyarázza a doktornő. A kutatások szerint a rendszeres stressznek kitett szervezet hamarabb reagál érzékenyen az őt érő anyagokra, ezért is érdemes jógáznunk.

„A gyakorlatok akkor is segítenek, ha meg szeretnénk erősíteni immunrendszerünket, megelőzve az allergia kialakulását” – teszi hozzá dr. Indu Arora.

3 tipp az ősi indiai természetgyógyászatból

1. Reggelente speciális nyelvkaparóval távolítsuk el a nyelv felszínéről a lepedéket, majd egy kis pohár szezámolajjal alaposan öblítsük át a szájüreget. „Ez nemcsak megtisztítja a légzőrendszert, de vákuumhatást is képez, így kihúzva a mérgeket az immunrendszer fő központjaiból: a csecsemő- és pajzsmirigyből”– árulja el a doktornő.

2. Megelőzésként reggel éhgyomorra igyunk meg egy fél citrom levével, egy kis darab lereszelt gyömbérrel és 1-2 teáskanál mézzel ízesített meleg vizet. Ha már fennáll az allergia, csak tiszta meleg vizet igyunk.

3. Készítsünk gőzölgő inhaláló-folyadékot fokhagymából, kámforból és mentából, naponta szippantsuk be aromáját a légúti panaszok ellen.

Mindegyik gyakorlatot 5 be- és kilégzésig tartsuk ki!

Harcos póz

Álljunk stabil terpeszben. A jobb lábunkat fordítsuk ki 90 fokban úgy, hogy a lábujjak kifelé mutassanak, a bal lábat pedig kb. 45 fokban a jobb felé. Lassan hajlítsuk a jobb lábat, de a térd ne kerüljön a boka vonala elé! Emeljük fel a karokat a fej fölé, a tenyereket
szorítsuk össze, miközben a hüvelykujjak keresztezik egymást. Forduljunk el jobbra, majd erősen hajoljunk hátrafelé, de az ujjak mindvégig maradjanak együtt.

Íjpóz

Feküdjünk hasra, mindkét kart nyújtsuk egyenesen előre, a homlok a matracon. Az ujjakkal lassan előrelépegetve fokozzuk a nyújtást, a lábak legyenek csípőszélességben egyenesen hátranyújtva. Kilégzésre hajlítsuk a jobb lábat, és ragadjuk meg a jobb kézzel a jobb bokát. Belégzésre nyújtsunk tovább, és az újabb kilégzésre fogjuk meg a bal kézzel a bal bokát. Forgassuk hátra a lapocka csontjait, belégzésre emeljük fel a fejet. A következő kilégzésre emelkedjünk magasra, és ringatózzunk
a hason. Lassan engedjük el a pozíciót, és magzatpózban pihenjünk meg.

Gyertyameditáció

Elsőként hangoljuk rá magunkat a gyakorlatokra! Üljünk le kényelmesen törökülésben egy matracra. Egy tőlünk kb. 1 méterre elhelyezett alacsony asztalka közepére tegyünk égő gyertyát úgy, hogy az asztal szélei és homlokunk gondolatban összekötve, a térben háromszöget alkossanak. Aktívan tartsuk egyenesen a gerincet, de ne feszítsük. Engedjük, hogy vállaink lesüllyedjenek, pontosan a csípővel egyvonalban. Finoman húzzuk be a nyakunkat kissé, hogy a gerinc természetes, egyenes vonalba kerüljön. Gyengéden húzzuk hátra a vállakat, a kezeket pihentessük felfelé nyitott tenyérrel a térden úgy, hogy a hüvelyk- és a mutatóujjbegy összeérjen. Először csak lassan, félig nyitott szemmel nézzük a gyertya-
lángot, hagyjuk, hogy átjárjon fényessége, melegsége. Majd nyissuk ki jobban a szemünket, és továbbra is figyeljük a lángot. Ha lehet, minél
kevesebbet pislogjunk. Néhány perc múlva érezhetjük, hogyan változott a légzésünk. Egy percre hunyjuk le a szemünket, és képzeljük el, hogy a gyertyaláng immár a homlokunkon, a két szemünk közötti területen világítja be fényével az egész testünket.

A belső tüzet megtisztító póz

Törökülésben egyenesítsük ki a hátat, tartsuk meg, de ne feszítsük a gerincet. Képzeljük el, hogy egy fonálon húznak minket felfelé a fejünk tetejénél fogva, így biztosan megnyúlik a gerinc.
Vegyünk egy mély levegőt, közben emeljük fel mindkét kart, és kulcsoljuk a fej fölött. Így lélegezzünk nyugodtan.

Halpóz

Feküdjünk a hátunkra úgy, hogy a lábakat és a lábfejeket is összezárjuk. Kissé emeljük meg a csípőt, és csúsztassuk alá a kezet. A kézhátak és a két könyök érjen össze a törzs alatt. Belégzésre támasszuk őket erősen a talajnak, és emeljük ki
a törzset, ezzel alaposan megnyújtva a bordakosarat. Ha tudjuk, fordítsuk hátra a fejet, hogy a homlok a talajon pihenjen.

Békapóz

Sarokülésben távolítsuk egymástól a térdeket, a kezeket pedig nyújtsuk a magasba úgy, hogy a tenyerek összeérjenek. Mélyen lélegezzünk be, ezzel jól megnyújtva a gerincet. Majd kissé hajoljunk hátra, és ezzel engedjük hátra a kézfejet a lapockák közé. Végül lassan
térjünk vissza a kiinduló helyzetbe.

„RAM-RAM”

Zárásként üljünk le törökülésbe ugyanúgy, mint a gyertyameditációnál. Csukjuk be a szemünket, és néhány percig figyeljük a légzésünket. Majd tereljük a figyelmet a köldök területére, és ismételjük a RAM szót tízszer, hosszan kitartva az „M” zümmögést.

Fotó: pexels

Balázs Klári címlapfotózás

Gidamentés

Szofi a gólya

Csomagolásmentes üzlet

Iain Lindsay Britt nagykövet üzenete