A BARISSIMO BY CAFE FREI kávék kizárólag az ALDI üzleteiben lesznek kaphatók. A „Nussknacker” őrölt kávékeverék igazi aromabomba, amely a népszerű ALDI-s csokoládé ízvilágát tükrözi, a „Germknödel” ízvariánst pedig az áruházlánc fagyasztott kínálatában található, szintén sikeres szilvás gőzgombóc ihlette. Közös termékfejlesztésbe fogott az ALDI Magyarország és a CAFE FREI. A kávécég több terméke már eddig is elérhető volt az áruházlánc valamennyi hazai üzletében, most azonban teljesen új, ízesített kávékat fejlesztett ki a két vállalat. Az ALDI globálisan BARISSIMO néven forgalmazza a saját márkás kávéit, ez a kávécsalád egészült ki a BARISSIMO by CAFE FREI termékvonallal. Az új kávék ízvilágát két ALDI-termék ihlette. Az egyik a Nussknacker mogyorós csokoládé, a másik pedig a szilvalekvárral töltött Bella gőzgombóc.
„A Nussknacker csokoládé egy olyan ikonikus ALDI-termék, amely már számtalan hazai és nemzetközi teszten bizonyította, hogy méltó versenytársa a legismertebb csokoládémárkáknak. Magyarországon is nagyon közkedvelt, nem csupán a karácsonyi és húsvéti ünnepek alkalmával, hanem egész évben. Ezért is döntöttünk ihletadóként mellette, amikor egy csokis-mogyorós ízvilágú kávét képzeltünk el. A másik ötletadó a szilvalekvárral töltött gőzgombóc, a délnémet és osztrák konyha hagyományos, kelt tésztából készült gombócféléje, amely a hófödte hegycsúcsok, a forralt bor illatú hütték világát idézi, német gyökerű cégként ezért is esett rá a választásunk” – mondta Pusztai Ádám, az ALDI Magyarország országos beszerzési koordinációs igazgatója a termékbevezetés kapcsán.
„Ezekkel a termékekkel még szélesebb vásárlói körnek tudjuk megmutatni a CAFE FREI egyedi, izgalmas ízvilágát. Évek óta jelen vagyunk az ALDI üzleteiben a kávéinkkal, különböző ízekben és kiszerelésekben, a kétféle őrölt BARISSIMO by CAFE FREI pedig kicsit eltérő ízvilágot képvisel, mint a mi egzotikus, trópusi vidékek ihlette kávéink, ezért jól kiegészítik a saját palettánkat. Ugyanolyan kreatív módon terveztük és alkottunk meg ezt a két ízt is, mint a CAFE FREI összes termékét, a kávézói italkülönlegességektől kezdve a polcokon található otthoni kávékig. Bízunk benne, hogy a vásárlók is szeretni fogják, és ez az együttműködés lehetőséget teremthet akár a nemzetközi piacon való közös megjelenésre is az ALDI-val a jövőben” – árulta el Frei Tamás, a CAFE FREI társalapítója a kooperáció kapcsán.
Miután megfogalmazódott a BARISSIMO by CAFE FREI ötlete, elkezdődtek a szakmai egyeztetések, lezajlott egy gyárlátogatás a CAFE FREI szécsényi üzemében, ahol az ALDI képviselői megismerkedtek a termékfejlesztési folyamatokkal és a gyártási technológiával. A brazil alapkávé kiválasztása után elkezdődtek a kísérletezések az ízesítéssel, figyelve az egyes ízkomponensek arányaira. Ezután következtek az ízpróbák, és az ALDI visszajelzései alapján haladtak a fejlesztési lépések, így született meg az összekóstolásokat követően a két végleges ízvariáció. Az ötlettől a kifejlesztésig összesen 12 hónap telt el, ezalatt megtörténtek az ellenőrző laborvizsgálatok, illetve a csomagolástervezés és a grafikai koncepció véglegesítése is. Mindkét BARISSIMO by CAFE FREI kávé kitűnő eszpresszónak, illetve bármilyen tejes ital is készíthető belőle. Édes ízviláguknak köszönhetően akár desszertként is fogyaszthatók, illetve különféle kávés édességekhez is remekül használhatók.
A BARISSIMO by CAFE FREI kávéi a kávécég Szécsényben működő gyárában készülnek, és országszerte minden ALDI-üzletben kaphatók. Mindkét őrölt kávé 200 grammos kiszerelésben lesz elérhető, 1099 forintos egységáron.
„Az ALDI Süd vállalatcsoport saját kávégyárral rendelkezik Németországban, és saját márkás kávéink többsége itt készül. Mi mégis egy magyar partnert választottunk új kávénk fejlesztéséhez, hiszen ahol csak lehet, a hazai beszerzési forrást preferáljuk. A CAFE FREI által gyártott kávék kiváló minősége versenyképes árral párosul, a márka alapértékei pedig nagyon hasonlóak az ALDI-éihoz, ezért is döntöttünk mellettük. Vásárlóinknak megfizethető áron kínálunk hagyományos és különleges ízvilágú kávékat” – tette hozzá Pusztai Ádám.
Az ALDI-ról
Az ALDI a diszkontfilozófia megalkotójaként kiváló minőségű élelmiszereket és non-food termékeket biztosít vásárlói számára a lehető legkedvezőbb áron. Az ALDI Magyarország Élelmiszer Bt. 2008-ban nyitotta meg hálózatának első áruházát Magyarországon, jelenleg 174 üzlettel áll a vásárlók rendelkezésére.
A vállalat ALDI UTAZÁS márkanév alatt egyéni és csoportos utazások, szállások széles körét kínálja online platformon, továbbá öt boltjának parkolójában diszkontbenzinkutakkal várja a vásárlókat. Az ALDI mind biatorbágyi logisztikai központjának, mind pedig saját tulajdonú boltjainak teljes áramszolgáltatását zöldárammal biztosítja. A vállalat frisshús-kínálatának fejlesztéséért „Az Év Friss Húsáru Kereskedője 2023”, az általa létrehozott munkahelyekért és jóléti intézkedéseiért „Az Év Munkáltatója az FMCG Kiskereskedelemben 2023” díjat, a Kiváló Minőségű Élelmiszer védjegyet elnyert nagyszámú termékéért „Az Év Boltja 2023 NÉBIH KMÉ különdíjat” kapta meg. Az ALDI Magyarország negyedik alkalommal érdemelte ki a Német–Magyar Ipari és Kereskedelmi Kamara „Megbízható Munkaadó” díját. A vállalatról bővebb információ a www.ALDI.hu honlapon található.
A CAFE FREI-ről
A CAFE FREI 2024 tavaszán ünnepli tizenhét éves fennállását. Az elmúlt több mint másfél évtizedben Magyarország legnagyobb, 100%-ban hazai tulajdonú kávézólánca lett, saját és franchise üzletekkel, de közben teljes körű kávémárkává is vált. A külföldön egyre markánsabban jelenlévő hálózat pár éve már a kiskereskedelemben is jelentős szereplő. Az első CAFE FREI kávéház 2007 áprilisában nyílt meg Magyarországon. Azóta a saját tulajdonú és részben franchise-üzemeltetésű hálózat folyamatosan bővül. Mára az ország legnagyobb kávéházláncává nőtt, több mint hetven hazai kávézóval. A külföldi terjeszkedés 2013-ban indult, az elmúlt tíz évben Franciaországban, Horvátországban, Romániában, Szlovákiában, Horvátországban, Svájcban, Dubajban és Szaúd-Arábiában nyitott a cég franchisekávézókat.
A kávézó-üzletág építése mellett a kiskereskedelmi szegmensben is látványos eredményeket ért el a vállalat az elmúlt három évben. Az üzemi beruházásoknak köszönhetően széles termékpalettával tudják kiszolgálni partnereiket a különböző kapszulás kávéktól kezdve az instant, őrölt és szemes választékig, kis- és nagy kiszerelésekben egyaránt. A CAFE FREI alapértékei közé tartozik a lelkiismeretes kereskedelem, a hazai piac támogatása, a tisztességes árazás, a környezettudatosság, valamint az egészséges, minőségi termékek fókuszba helyezése. A vállalat 2021- ben elnyerte az Év Franchise Hálózata díjat, de számos innovációs és marketing elismerésben is részesült az évek során.