Riportok

Debrecenben jártunk: pár nap felér egy teljes nyaralással

Az ország harmadik legnagyobb területű városa nemcsak szép és élhető, de programokból sincs hiány. Bőven van miből szemezgetni, ha pihennénk és kikapcsolódnánk, akár a gyerekekkel, unokákkal is.

Családi kalandok

A belvárosból indulva érdemes rögtön egy vizes, pancsolós időtöltést választani. A három évvel ezelőtt megnyitott Aquaticum Strand a Nagyerdei Park szívében található, ahol 15 különböző funk­ciójú medence, izgalmas vizes elemek és pihentető wellnessélmények szórakoztatják a vendégeket. A Debreceni Állatkertben szinte hetente születnek vagy érkeznek új jövevények, és rengeteg egzotikus fajt láthatunk. Közvetlenül az állatkert mellett újra gyerekek lehetünk az ország egyetlen vidámparkjában, itt igazi időutazásra kell készülnünk. Van ugyanis lovasforgó, óriáskerék és elvarázsolt kastély is, de a lurkók kedvéért modern szórakoztató elemekből sincs hiány. Csak egy pár lépés, és a szomszédos Sziget-kék Tematikus Park négy évszakos játszóteren többek között kilátó, játszótorony és egy mini­város kínál önfeledt élményeket a kicsiknek.

Tökéletes kilátások

A református Nagytemplom

Egy szökőkút-túra is jópofa program. A belváros szinte valamennyi közterét szökőkutak és csobogók díszítik, illetve a Nagyerdei Víztorony sem maradhat ki. A 34 méter magas, több mint százéves épület a mai napig víztoronyként üzemel, de már ennél sokkal több szerepet tölt be a helyiek és turisták számára – számos koncertet rendeznek a hatalmas kerthelyiségben, és a víztoronyban található vendéglátóhelyen nyugodtan iszogathatunk, miközben a gyerekek bátorságpróbát tesznek az épület közepén kialakított mászófalon. Érdemes felsétálni a kilátórészbe, ahonnan csodás látvány tárul elénk az egész városra. És ha már a pazar kilátásnál tartunk, szintén fantasztikus látképet kapunk a Református Nagytemplom panorámajárdájáról és a közel 300 éve épített Református Kistemplom (Csonkatemplom) tornyáról, amely nemrég nyílt meg újra a látogatók előtt.

Pihenés és feltöltődés

A város zajától távol a családi vállalkozásban működtetett Erdős­puszta Club Hotel egy igazi gyerekparadicsom, ahol felnőttként sem unatkozunk. A hatalmas, fás területen két külső medencében hűsölhetünk, vízi és száraz játszótéren szórakozhatnak a csemeték, a wellnessrészlegen pedig a finn szaunában vagy a gőzben fújhatjuk ki magunkat. Még a parkon belül dodzsemezhetünk, elektromos gyerek- és felnőtt gokartpályán versenyezhetünk, paintballozhatunk, vagy a játékteremben és a 9D-s moziban is elüthetjük az időt. Utóbbiban érdemes valamelyik hullámvasutas pályát választani. A szálloda éttermében, a Fenyves Vendéglőben az ételek egy része bio körülmények közt tartott állatok húsából készül, amit saját vágóhídon vágnak, majd dolgoznak fel. A zöldségek, gyümölcsök és fűszernövények nagy része is saját termesztésű.

Pingvinséta a Debreceni Állatkertben

Az egész családnak jó mulatság lehet egy lovaskocsikázás a környező erdőben, és igény szerint hortobágyi lovasbemutatót is tartanak a vendégeknek. Éjszaka diszkófényekben pompázik a kert és a szökőkút, ahol nappal vízibiciklizhetünk és egy romantikus csónakázásra is befizethetünk. Akkor is élhetünk ezekkel a szórakozási lehetőségekkel, ha nem a szállodában szálltunk meg, külsős vendégeket is örömmel várnak a kilátóval is rendelkező területen.

Élmények és fantasztikus ízek

Ki ne tudná, hogy minden évben itt rendezik meg az ország egyik legnagyobb virágrendezvényét, a Debreceni Virágkarnevált – augusztus 14–20. között. De ugyanilyen nagy élményt nyújt a Nagyerdei Szabadtéri Játékok, ami több tucat kulturális programot kínál június elejétől egészen augusztus 23-ig. Idén itt láthatjuk A Pál utcai fiúkat, A padlást és a Balfácánt vacsorára című darabot is a rengeteg koncerten, előadáson, családi programon kívül. Esti kikapcsolódás gyanánt elmehetünk a  MODEM Modern és Kortárs Művészeti Központ hangulatos belső udvarába, ahol igazi, klasszikus kertmozi lett kialakítva kényelmes babzsákokkal és a kihagyhatatlan popcornnal. A magyaros ételek kedvelői bőven találnak kedvükre való házias ételeket a Flaska Vendéglőben és a Reskontóban, ahogyan a Maszekben különleges és isteni koktélokat, megpihenve kicsit a régi, legendás mesehősök és filmszereplők „között”.

Nagyerdei Szabadtéri Színpad

Városnézés, csak nekünk!

Egy tematikus, személyre szabott városnézésre is benevezhetünk – az Explore Debrecen kínálatában rengeteg tematikus és alternatív túra szerepel Debrecenben és a Hortobágyon. Kerékpárral is körbe­tekerhetjük a várost, miközben érdekes információkat tudhatunk meg a főbb nevezetességekről, a legfontosabb épületekről. Egy 2,5 órás túra keretében minden titkot megtudhatunk a leghíresebb debreceni vagy a városhoz valamilyen formában kötődő nőkről, a reneszánsz magyar király édesanyjától, Szilágyi Erzsébettől Szabó Magdáig.